Cifer | BlessJah sorki ze tyle mnie nie bylo ale kolerzanka miala nietoperza w pokoju | 00:17 |
---|---|---|
Cifer | udalo mi sie uruchomic ubuntu | 00:18 |
Cifer | ale mialem 4 rozne opcje do wyboru | 00:18 |
Cifer | czego wczesniej nie mialem | 00:18 |
Cifer | 1 odrazu zaskoczyla | 00:18 |
Cifer | wiec dzieki :) | 00:18 |
BlessJah | tak, sa 4 | 00:18 |
BlessJah | pewnie ubuntu, rescue, memtest i jeszcze cos | 00:18 |
Cifer | i teraz tak bede miec zawsze ? | 00:19 |
BlessJah | tak | 00:19 |
Cifer | no tak mniejwiecej | 00:19 |
BlessJah | ale domyslna jest ta wlasciwa | 00:19 |
Cifer | aha | 00:19 |
Cifer | spoko | 00:19 |
Cifer | mam teraz jeden problem bo nie moge zlokalizowac swoich poprzednich plikow | 00:19 |
BlessJah | odpal nautilusa | 00:20 |
Cifer | pewnie musze go zainstalowac ? | 00:20 |
BlessJah | po lewej u góry jest lista partycji | 00:20 |
BlessJah | nie, to domyślny manager plików | 00:20 |
BlessJah | recovery i memtest serial console | 00:21 |
Cifer | gdzie moge znalezc nautilusa ? | 00:22 |
Cifer | wczesniej dzialalem caly czas na gnome | 00:22 |
Cifer | a ten shell jest troche nie oreintacyjny zaraz po przejsciu | 00:22 |
BlessJah | ikonka katalogu? | 00:23 |
Cifer | i to tyle ? | 00:23 |
BlessJah | tak | 00:23 |
Cifer | to juz probowalem szukac po folderach | 00:24 |
Cifer | nie znalazlem nic z tego co mialem | 00:24 |
BlessJah | nie | 00:24 |
BlessJah | jest lista urzadzen po lewej na gorze | 00:25 |
BlessJah | jak klikniesz to sie zamontuje | 00:25 |
BlessJah | i tam szukaj | 00:25 |
Cifer | to mam dysk ktory moge odmontowac, ale czesc danych na nim mam nieczytelna | 00:26 |
Cifer | i znajduje sie w lost+found | 00:26 |
Cifer | a do tego nie mam teraz dostepu | 00:27 |
Cifer | moge jakos to odzyskac ? | 00:28 |
Cifer | czy raczej sie pozegnam z danymi ? | 00:28 |
BlessJah | czy to parrycja z danymi? | 00:29 |
BlessJah | powinny byc tam katalogi z nazwami uzytkownikow z poprzedniego systemu | 00:29 |
Cifer | jest | 00:29 |
Cifer | ale w tym nie wiele jest | 00:29 |
Cifer | 2 pliki tekstowe w dodatku uszkodzone | 00:29 |
Cifer | w ukrytych plikach tez niewiele tego jest | 00:30 |
Cifer | jakas tylko tapeta | 00:30 |
BlessJah | odpal nautilusa z prawami admina | 00:31 |
BlessJah | alt+r i wpisz gksu nautilus | 00:31 |
BlessJah | bedziesz mogl grzebac w lost+found i innych | 00:32 |
Cifer | napewno alt+r ? | 00:35 |
Cifer | nic ta komenda w oknie mi nie zmienia | 00:35 |
BlessJah | nah, oczywiscie ze masz rację | 00:36 |
BlessJah | Alt+F2 | 00:36 |
Cifer | http://wklej.org/id/891814/ | 00:37 |
BlessJah | nie mam pojęcia | 00:38 |
BlessJah | wybacz, nie pomoge ci, jest juz strasznie pozno | 00:39 |
BlessJah | wroc jutro, ktos na pewno tutaj bedzie | 00:39 |
Cifer | cos chyba zepsulem jak instalowalem system | 00:39 |
Cifer | wiem | 00:39 |
Cifer | ze jest pozno, | 00:39 |
Cifer | dzieki, chociaz system postawilem | 00:39 |
Cifer | bez Twojej pomocy bym tego nie zrobil | 00:39 |
BlessJah | nie ma sprawy | 00:39 |
Cifer | wiec naprawde dzieki | 00:39 |
Cifer | a jutro wpade moze jakosc do tych danych dotre. | 00:40 |
BlessJah | podejrzewam ze sa ale gdzies indziej | 00:40 |
BlessJah | a to na co patrzysz to resztki innej instalacji | 00:40 |
Cifer | no pewnie masz racje :) | 00:40 |
Cifer | to ja znikam | 00:41 |
Cifer | pojawie sie jutro | 00:41 |
Cifer | dobranoc | 00:41 |
smk | mam problem, wypalilem linuksa na pendrivie ale nie bootuje mi go .. wszystkie ustawienia sa poprawne | 11:24 |
smk | co to moze byc ? | 11:24 |
smk | jest tu ktos kto moze pomoc ? | 11:33 |
wqq | może pena nie wykrywa jako usb, tylko hdd | 11:39 |
wqq | sprawdź w biosie | 11:39 |
smk | sprawdzalem wszystkie opcje | 11:40 |
smk | usb zip cdromm fdd hdd | 11:40 |
smk | na ani jednej nie bootuje | 11:40 |
Aquila | WITAM | 11:41 |
Aquila | czy ktoś z Was zna widget, który by pokazywał aktualny kurs walut? | 11:43 |
wqq | smk: a co używałeś do nagrania iso na pena? | 11:45 |
smk | mam stara wersje ubuntu 9.10 | 11:45 |
smk | usb creator | 11:45 |
smk | a potrzebuje wgrac 12.04 ltsa | 11:45 |
wqq | może nie ma flagi boot | 11:45 |
wqq | sprawdź w gparted | 11:45 |
smk | gparted jest pod linuksa | 11:46 |
smk | bo to jak naraie jedyny system jaki mam na pc | 11:46 |
wqq | tak | 11:46 |
smk | z kad to sciagnac ? | 11:46 |
wqq | prawdopodobnie masz zainstalowane już | 11:46 |
bastetmilo | skad - omg. | 11:47 |
smk | najwidoczniej nie mam | 11:48 |
DaZ | z kont ścognoć | 11:48 |
Dreadlish | z kot | 11:51 |
Aquila | jeśli już to skąd | 11:52 |
Voldenet | smk: jak chcesz linucha | 11:52 |
Voldenet | to lepiej użyj wubi | 11:52 |
smk | SKĄD sciagnac gparted | 11:53 |
Voldenet | z repozytoriów | 11:53 |
Voldenet | jakiego masz linukssa? | 11:53 |
Voldenet | linuksa* | 11:53 |
Voldenet | ale freudowską literówkę mi klawiatura zrobiła | 11:53 |
Aquila | jesli mogę się podpiąć to na penie musisz zrobić partycję dopiero nagrać na niego iso | 11:53 |
smk | aktualnie mam 9.10 | 11:54 |
Aquila | proponuję do tego unetbootin, który też jest pod windows | 11:54 |
smk | a potrzebuje zainstalowac 12.04 lts | 11:54 |
smk | gdy sprawdzam dysk utility drive jest w fat32 (lba) | 11:55 |
smk | wiec juz nie mam pojecia dlaczego nie widzi mi go | 11:56 |
Aquila | no tak jest sformatowany lecz dodatkowo musisz stworzyć tam partycję | 11:56 |
smk | tzn ? | 11:57 |
Aquila | uwierz przerabiałem to juz na wiele sposobów | 11:57 |
smk | no wczesniej takich problemown ie mialem ;p | 11:57 |
wqq | smk: spróbuj nagrać to dd | 11:57 |
smk | dd? | 11:57 |
wqq | smk: dd if=/sciezka/do/iso of=/dev/sdX, gdzie X to litera napędu usb | 11:58 |
wqq | prawdopodobnie b lub c | 11:58 |
wqq | wpisz lsblk w terminalu, to zobaczysz | 11:58 |
smk | nie ma takiej komendy | 11:59 |
smk | :P | 11:59 |
Aquila | zainstaluj dd | 11:59 |
wqq | nie masz dd? | 11:59 |
wqq | niemożliwe | 11:59 |
smk | to juz niewspierana wersja linuksa | 11:59 |
wqq | ale dd musi być | 12:00 |
smk | wiec gdy aktualizuje repozytoria wywala blad z not found a na ubuntu.com w archiwach nie ma juz karmic koali wiec klops | 12:00 |
wqq | na bank masz dd zainstalowane | 12:01 |
smk | pytanie do aquili o co kaman z ta partycja | 12:01 |
smk | co ma byc w innym systemie plikow czy jak ? | 12:01 |
smk | bo nie rozumiem dokonca | 12:01 |
Aquila | nie inny system plików lecz normalna partycja tak by pen nie był pudty tylko podzielony jak coś w rodzaju dysk c i d | 12:03 |
smk | i pewnie mozna to zrobic programem gparted ktorego nie mam i nie wiem jak go pobrac ;d | 12:03 |
Aquila | masz repo | 12:03 |
Aquila | nie ma w repo gparted? | 12:05 |
smk | nie moge tego znalezc -.- | 12:05 |
wqq | wejdź do katalogu z iso, wklep "sudo dd if=nazwa_obrazu.iso of=/dev/sdb" | 12:06 |
wqq | albo to samo z sdc | 12:06 |
wqq | i nagra | 12:06 |
smk | ok | 12:06 |
wqq | nie będzie widać żadnego paska postępu jakby co | 12:06 |
wqq | nie panikuj | 12:07 |
jacekowski | ale co wy robicie | 12:08 |
jacekowski | iso na usb jak wrzucicie to nie bedzie mialo kompatybilnego MBRa | 12:08 |
smk | hmm wyswietla no such file or directory ^^ | 12:09 |
smk | i na c i na b | 12:09 |
Aquila | zobacz w konsoli który to jest Twój pen komenda df | 12:10 |
Aquila | smk a co wyskakuje jak wpisujesz sudo apt-get install gparted | 12:10 |
smk | smk@smk-desktop:~$ sudo apt-get install gparted Czytanie list pakietów... Gotowe Budowanie drzewa zależności Odczyt informacji o stanie... Gotowe E: Nie udało się odnaleźć pakietu gparted | 12:11 |
smk | pendrive o ile dobrze widze jest na /dev/sdf1 | 12:13 |
smk | gdy robie ta komenda dalej wyskakuje no such file or directory | 12:14 |
jacekowski | sdf jak juz | 12:16 |
jacekowski | ale to i tak nie zadziala | 12:17 |
smk | jak wpisuje df to mam sdf1 | 12:17 |
jacekowski | to zle | 12:18 |
jacekowski | bo jak chcesz cos przy pomocy dd zapisywac to musi byc system plikow odmontowany | 12:18 |
smk | tzn ? | 12:19 |
jacekowski | zainstaluj sobie windowsa | 12:19 |
smk | cd rom nie dziala | 12:19 |
smk | nie mam plytki | 12:19 |
smk | jedyne co mam to ubuntu 9.10 ;d | 12:19 |
smk | aktualnie zainstalowane ^^ | 12:19 |
Aquila | pokaż co masz w gedit /etc/apt/sources.list | 12:22 |
smk | deb http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ karmic main restricted deb-src http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ karmic main restricted deb http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ karmic-updates main restricted deb-src http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ karmic-updates main restricted deb http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ karmic universe deb-src http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ karmic universe deb http://pl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ | 12:24 |
Aquila | zrób jak na tej stronie http://www.ubuntu-pomoc.org/repozytoria-dla-ubuntu-9-10-karmic-koala/ | 12:27 |
Aquila | weź wpisy obowiązkowe i przydatne | 12:28 |
Aquila | potem apt-get update i apt-get installgparted | 12:28 |
Aquila | apt-get install gparted | 12:28 |
oret | Witam mam pytanie.Zainstalowalem chromeos na próbe i nie dziala mi you tube ani inne filmiki wyskakuje ze brak jakichs pluginow | 12:29 |
oret | moze mi ktos podpowiedziec co zrobic zeby to dzialalo? | 12:29 |
smk | aquila: to mi wyskoczylo E: Nie udało się otworzyć pliku blokady /var/lib/apt/lists/lock - open (13: Permission denied) E: Nie udało się zablokować katalogu list | 12:30 |
Aquila | prawdopodobnie brakuje flashplayer | 12:30 |
oret | jak chcialem go pociagnac to wyskoczylo ze przegladarka obsluguje najnowszy flash player | 12:31 |
Aquila | sudo gedit /etc/apt/sources.list | 12:31 |
smk | wkleilem wszystko juz wczoraj ^^ | 12:32 |
smk | niestety wchodzilem w archiwa ubuntu.com i nie ma wogole tam zakladki karmic koala | 12:33 |
smk | wiec polowa linkow odsyla do nicosci | 12:33 |
Aquila | nie wspirana już wersja | 12:33 |
Aquila | ? | 12:33 |
smk | no caly czas o ty mowie ;d | 12:34 |
smk | gdy odswiezam repo to wyskakuje blad ze strony not found czyli pliki zostaly usuniete a nawet salomon z pustego nie naleje ;d | 12:35 |
Aquila | to znajdź na internecie gparted deb pod karmica | 12:37 |
Aquila | oret w przegladarce about:plugins | 12:38 |
Aquila | i zobacz czy masz flasha | 12:38 |
smk | tych repo | 12:42 |
smk | hmmm chyba raczej nei znajde | 12:42 |
smk | hmmm a wiec co dalej ? | 12:47 |
Aquila | http://64.12.96.232/pool/main/g/gparted/gparted_0.4.5-2ubuntu1_i386.deb | 12:51 |
smk | i co dalej :P? | 12:52 |
smk | zainstalowane | 12:52 |
smk | otworzylem gparted i wybralem sdf | 12:53 |
smk | i co teraz ^^ | 12:53 |
Aquila | załóż dowolną partycję o dowolnym rozmierze | 12:56 |
Aquila | może być windowsowa | 12:56 |
smk | yyyy jak ? | 12:56 |
Aquila | ściągnij unetbootin sudo apt-get install unetbootin | 12:57 |
smk | bo gdy zaznaczam sdf to nie moge nic zrobic | 12:57 |
smk | zadnych opcji podswietlonych | 12:57 |
smk | unmounted i manage flags tylko mam | 12:57 |
smk | i nic poza tym | 12:57 |
Aquila | no a jak odmontujesz to co/ | 12:58 |
smk | chodzi ci device/create partition table ???? | 12:58 |
smk | dobra odmontowalem pokazalo sie wiecej opcji | 13:00 |
smk | aquilla ? | 13:06 |
Aquila | tak | 13:07 |
smk | utworzylem jakas partycje following na 1024 mb | 13:13 |
smk | teraz proboje wypalic obraz iso na usb | 13:13 |
smk | ustawienia w biosie na usb-hdd ? | 13:13 |
Aquila | jak to wypalić? | 13:14 |
Aquila | zainstaluj unetbootin | 13:14 |
smk | na usb creator ;p | 13:14 |
smk | hmmm a jesli nie mam tego w repo ? | 13:15 |
Aquila | aha | 13:15 |
jacekowski | smk: ISO sie nie da wypalic na usb | 13:15 |
jacekowski | smk: to inne formaty sa | 13:15 |
Aquila | sprubój | 13:15 |
Aquila | może jest | 13:15 |
Aquila | ten program jest idealny do ubuntu | 13:15 |
smk | dobra niby sie juz zainstalowalo :P | 13:15 |
jacekowski | smk: bootowalne ISO to el torito, bootowalne USB i inne dyski to MBR | 13:15 |
jacekowski | smk: sa programy ktore to potrafia zrobic | 13:16 |
smk | ?? | 13:17 |
smk | jacekowski a czy to pojdziej esli uzylem usb creatora | 13:17 |
smk | dobra ide sprobowac zainstalowac nowego linucha | 13:18 |
smk | z/w | 13:18 |
smk | niestety grub dalej sie laduje a usb wogole nie widzi | 13:23 |
smk | ktos pomoze ?? | 13:28 |
smk | aquila | 13:32 |
smk | jestes?? | 13:32 |
smk | pomoze ktos ?? | 13:34 |
smk | cy ktos mi pomoze ?? | 13:41 |
Aquila | no co znowu | 13:58 |
smk | no zrobilem partycje | 13:58 |
smk | zainstalowalem ubuntu | 13:58 |
smk | odpalam kompa i usb wogole nie widzi | 13:59 |
=== denysonique_ is now known as denysonique | ||
=== denysonique is now known as Guest51694 | ||
=== Guest51694 is now known as denysonique_ | ||
Cifer | witam | 14:36 |
Cifer | głupio mi znowu was prości o pomoc, ale sam sobie nie daje rady narazie z ubuntu | 14:38 |
Cifer | istnieje mozliwosc scalenia 2 partycji bez utraty danych ? | 14:38 |
Spinacz_biurowy | ext3? | 14:45 |
Cifer | wydaje mi sie ext4 | 14:45 |
Cifer | ale musialbym sprawdzic | 14:45 |
Spinacz_biurowy | http://www.howtoforge.com/linux_resizing_ext3_partitions | 14:46 |
Cifer | jak prze googlowalem scalanie to dostralem odp fstab, tylko nie chcialbym utaricc danych | 14:47 |
Spinacz_biurowy | „Before doing anything: backup your sensible data!” | 14:47 |
Spinacz_biurowy | http://en.positon.org/post/Resize-an-ext3-ext4-partition | 14:48 |
Spinacz_biurowy | fstab określa tylko punkty montowania... | 14:48 |
Cifer | a wten spodob nie moge polaczyc 2 partycji do /home ? | 14:49 |
Spinacz_biurowy | Hmm...Możesz np.zmniejszyć jedną, rozszerzyć drugą, a potem przez fstab zmienić ustawienie, że /home znajduje się na drugiej partycji. | 14:50 |
Cifer | ok, znaim cokolwiek zaczne robic jak sprawdzic czy mam to w ext3 czy ext4 ? | 14:50 |
Spinacz_biurowy | W okienkach - gparted | 14:50 |
Spinacz_biurowy | Wklej na wklej.to wynik polecenia: $(sudo fdisk -l;echo '---';cat /etc/fstab;echo '---';df) | 14:54 |
Cifer | http://wklej.org/id/892222/ | 14:55 |
Cifer | sprawdzilem w gparted mam w ext4 te co chce scalic | 14:55 |
Cifer | bo rota mam na ext3 | 14:55 |
Cifer | wiec mam sie kierowac tym 1 linkiem ? | 14:58 |
Cifer | moze nie bede scalal ich razem tylko zmienie punkt montowania na ten sam co ma 2 partycja czyli /home | 15:00 |
Cifer | jest to do zrobienia ? | 15:00 |
Cifer | ktos ma ochote mi pomoc ?:D | 15:09 |
Cifer | chyba poprostu zmienie sposob montowania dysku | 15:09 |
Spinacz_biurowy | Yyy...Co ty mi wkleiłeś? Jesteś pewien, że przepisałeś poprawnie? | 15:10 |
Cifer | skopiowalem | 15:10 |
Cifer | nie przepisywalem | 15:10 |
Spinacz_biurowy | A polecenie skąd miałeś? | 15:10 |
Cifer | od Ciebie ->>[$(sudo fdisk -l;echo '---';cat /etc/fstab;echo '---';df)]<-- nie o tym mowiles ? | 15:11 |
Spinacz_biurowy | http://i.imgur.com/N0jJp.jpg | 15:11 |
Spinacz_biurowy | $ oznacza, że dalej wystąpi polecenie, które powinieneś skopiować... | 15:12 |
Spinacz_biurowy | Jesteś pewien, że napisałeś fdisk, a nie disk? | 15:13 |
Cifer | teraz to inaczej wyglada | 15:13 |
Cifer | http://wklej.org/id/892257/ | 15:13 |
Spinacz_biurowy | Zmień punkt montowania, skopiuj dane. | 15:17 |
Spinacz_biurowy | Uważaj na uprawnienia. | 15:17 |
Cifer | w fstabie ? | 15:19 |
Cifer | czy przez terminal nadpisywac ? | 15:22 |
Spinacz_biurowy | http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2072090 | 15:22 |
Cifer | http://wklej.org/id/892280/ takie cos mam dopisac do pliku fstab ? | 15:29 |
Cifer | bo w samym pliku to wyglada upelnie inaczej | 15:30 |
Cifer | http://wklej.org/id/892287/ | 15:30 |
Spinacz_biurowy | http://wklej.org/id/892280/ - nie. | 15:31 |
Spinacz_biurowy | Zrób kopię. | 15:31 |
Spinacz_biurowy | $ sudo cp /etc/fstab{,.bak} | 15:31 |
Cifer | zrobiłem kopie | 15:32 |
Spinacz_biurowy | Budowa pliku fstab: | 15:32 |
Spinacz_biurowy | <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> | 15:32 |
Spinacz_biurowy | UUID=.... oznacza <file system>. | 15:33 |
Spinacz_biurowy | $sudo blkid wydrukuje Ci odpowiednie UUID i kilka innych danych o systemie. | 15:36 |
Cifer | http://wklej.org/id/892296/ | 15:36 |
Cifer | UUID mam | 15:36 |
Cifer | ls -l /dev/disk/by-uuid/ | 15:37 |
Cifer | takim poleceniem uzyskalem | 15:37 |
Cifer | czy tak jak na wklejce mam nadpisac plik fstab ? | 15:37 |
Cifer | czy mam dysk montowac poleceniem w terminalu ktory mi nadpisze fstab ? | 15:37 |
Cifer | bo tej kwesti chyba nie rozumiem w tej chwili | 15:38 |
Cifer | wiec ? | 15:44 |
Cifer | Spinacz_biurowy | 15:45 |
Spinacz_biurowy | Usuń stary wpis. | 15:46 |
Spinacz_biurowy | W zasadzie sądzę, że masz usunąć linie 12,13, a wtedy ta partycja nie będzie używana... | 15:46 |
Cifer | ale wpisu dotyczacego sda5 nie ma orginalnie w pliku | 15:46 |
Cifer | stary wpis ? | 15:48 |
Cifer | do lini 12 jest nie edytowany fstab, linia 13, 14 to jest moja ingerencja | 15:49 |
Cifer | wiec jeżeli nie mam zapisanej tam jednej partycji to jak ja tam zapisze to bedzie ona wtedy zamontowana ? | 15:50 |
Spinacz_biurowy | Chcesz przestać używać 1 partycji, tak? | 15:51 |
Cifer | nie, chce zamontowac jedna (sda5) obok drugiej (sda6) w miejscu /home | 15:51 |
Spinacz_biurowy | Nie możesz mieć zamontowanych 2 partycji w /home. | 15:52 |
Cifer | nie mogą być rownolegle do siebie ? | 15:52 |
Spinacz_biurowy | Muszą być zamontowane w 2 osobnych partycjach. | 15:52 |
Spinacz_biurowy | w 2 osobnych punktach montowania* | 15:52 |
Cifer | to nie wiem gdzie go zamontowac :/ | 15:54 |
Cifer | cały czas myślałem że mogę usadowić 2 partycje obok siebie w home, | 15:55 |
Cifer | w ten sposób było by najwygodniej. | 15:55 |
Cifer | no dobra jak już znalazłem sobie miejsce na tą partycje to co mam zrobic ? | 15:59 |
Cifer | Spinacz_biurowy | 16:00 |
Cifer | czy istnieja jakieś wytyczne odnośnie montowania partycji, jak z tym że nie może być 2 w .home ? | 16:02 |
Cifer | /home* | 16:02 |
Spinacz_biurowy | Nie spotkałem konkretnych wytycznych. To po prostu samo z siebie wynika, że 1 plik nie może być 2 plikami. | 16:05 |
Cifer | http://wklej.org/id/892321/ moge tak nadpisac fstab ? w domysle dodałem katalog Partycja 2 w home | 16:06 |
Spinacz_biurowy | Unikaj spacji. | 16:09 |
Cifer | ok | 16:10 |
Cifer | a poza tym moze byc ? | 16:10 |
Spinacz_biurowy | Pokaż blkid. Rozmnożyły Ci się partycje... | 16:11 |
Spinacz_biurowy | Poza tym lepiej montować do np./media/Partycja. | 16:11 |
Cifer | http://wklej.org/id/892331/ | 16:12 |
Cifer | jak zmienie home na media to katalog sam sie pojawi ? | 16:13 |
Cifer | bo recznie nie moge go dodac | 16:14 |
yield | możecie coś doradzić w kwesti backupa danych | 16:14 |
Spinacz_biurowy | sudo mkdir /media/Partycja | 16:14 |
Spinacz_biurowy | Wiesz o tym, że masz 3 partycje w systemie? | 16:15 |
Spinacz_biurowy | duplicity | 16:15 |
Cifer | wiem | 16:15 |
yield | jakieś metody konkretne stosujecir, może narzędzia ? | 16:15 |
Cifer | nie duplicaty | 16:15 |
yield | stosujecie* | 16:15 |
Spinacz_biurowy | @Cifer:Why not? | 16:15 |
Cifer | wszystko wynika z bedu jaki zrobilem instalujac pierwszego ubuntu mialem wtedy 100gb na roota i reszte w home | 16:15 |
Cifer | a teraz instalowalem 2 ubuntu i przyciolem to 100gb | 16:16 |
Cifer | a nie moglem polaczyc z reszta z home, i teraz mam problem z 3 partycjami | 16:16 |
Spinacz_biurowy | Chcesz połączyć sda5 i sda6? | 16:17 |
Cifer | jak by sie dalo i nie zajelo by mi to duzo czasu to tak | 16:17 |
Spinacz_biurowy | @yield: Na komputerze stacjonarnych do wielu zastosowań wystarcza Dropbox... | 16:17 |
Cifer | mam jeszcze do wykonania rysunek walu maszynowego na jutro z grafiki | 16:18 |
Cifer | a to chwile mi zajmnie ;d | 16:18 |
Spinacz_biurowy | No to masz zgodność typów partycji...Ale jeśli nie masz czasu to lepiej zrób to jutro. | 16:18 |
Cifer | jutro tez nie bede miec czasu | 16:18 |
Spinacz_biurowy | A na dziś sobie podmontuj z okienek przez np.nautilius. | 16:19 |
Cifer | najbizszy czas mam w swieta | 16:19 |
yield | Spinacz_biurowy: bardziej w kierunku, chce zainstalować system na nowo jednak trzeba pewne dane, ustawienia programów, ustawienia systemu zachować itp | 16:19 |
Cifer | a na tym dysku mam pelno poszyfrowanych danych ;/ ktorych nie moge odczytac | 16:19 |
Cifer | i tez chcialem to zmienic | 16:19 |
yield | pewnie lepiej skopiować po prostu na jakąś inną partycje | 16:19 |
Cifer | ale nie wiem jak | 16:19 |
Spinacz_biurowy | Użyj archiwum tar. | 16:20 |
Spinacz_biurowy | tar xvzf output.tar.gz {/home,/etc} | 16:20 |
Spinacz_biurowy | Poszyfrowanych? Czym? | 16:20 |
Cifer | nie rozumiem | 16:20 |
Cifer | systemem | 16:20 |
Spinacz_biurowy | Ubuntu, czy Windows? Która wersja Ubuntu? | 16:20 |
Cifer | jak wczoraj instalowalem system, ubuntu 12.04 to niestety jedna instalacja nie poszla dobrze a podczas jej wykonywania zaznaczylem szyfruj dane | 16:21 |
Cifer | i teraz mam klopot | 16:21 |
Cifer | bo po 2 instalacji wczoraj primo nie moglem uruchomic systemu, a secundo nie mam dostepu do danych ktore mi sa potrzebna na studia | 16:22 |
Spinacz_biurowy | Tj.na https://www.eff.org/deeplinks/2012/11/privacy-ubuntu-1210-full-disk-encryption ? | 16:22 |
Cifer | na szczecie Blessjah" mi pomogl i teraz moge uruchomic kompa normalnie | 16:22 |
Spinacz_biurowy | Nie masz dostępu? Nie wygląda to dobrze, jeśli nie masz dostępu. | 16:22 |
Cifer | dostep mam | 16:23 |
Cifer | ale pliki maja dziwne nazwy i sa tekstami | 16:23 |
Cifer | czyli mysle ze sa zaszyfrowane | 16:23 |
Cifer | np | 16:23 |
Spinacz_biurowy | Hmm...Czyli w praktyce dostępu nie masz ;) | 16:23 |
Cifer | no tak, | 16:24 |
Cifer | teraz nawet nie moge dostac sie na dysk partycje bo nie jest zamontowana | 16:24 |
Cifer | zeby wam skopiowac nazwe we zrobic zrzut ekranu | 16:25 |
Cifer | ew* | 16:25 |
Spinacz_biurowy | Użyj nautilius... | 16:25 |
Spinacz_biurowy | $ nautilus | 16:27 |
Spinacz_biurowy | A potem z lewej spróbuj wejść na te partycje. | 16:27 |
Cifer | wlasnie prubuje | 16:27 |
Cifer | moment | 16:27 |
buharin | hej, ktos zna sie na soapie? | 16:29 |
Cifer | nie ma nigdzie tych danych, jeszcze wczoraj to przegladalem | 16:29 |
Spinacz_biurowy | @buharin: Co chcesz od SOAP? Czy jesteś pewny, że dotyczy to Ubuntu? | 16:30 |
buharin | nie :D | 16:33 |
Cifer | http://postimage.org/image/eddsrnkf3/ | 16:33 |
Cifer | mowie wlasnie o tym systemie plików w urządzeniach po lewej stronie | 16:34 |
Cifer | to jest ta partycja sda5 | 16:34 |
Cifer | która nie jest zamontowana | 16:34 |
Spinacz_biurowy | @buharin: SOAP to jest protokół komunikacji. Prędzej to się stosuje w Python, PHP niż w samym Ubuntu na widoku. Powiedź więc czego potrzebujesz... | 16:35 |
Cifer | i nie moge wejść w nią przez nautilusa | 16:35 |
Cifer | jakies rady ? | 16:37 |
Spinacz_biurowy | http://www.psychocats.net/ubuntu/mountlinux Tu masz poradnik o montowaniu partycji, ale on nie będzie w tej chwili dobrzy, bo montuje na stałe, a chcesz tylko podejrzeć. | 16:38 |
Cifer | moge zamontowac w media jak mowiles juz na stale | 16:38 |
Cifer | poprostu bedzie mniej wygodnie ale to mi akurat zwisa teraz | 16:38 |
Spinacz_biurowy | http://linuxexpresso.wordpress.com/2010/03/14/mount-partitions-in-terminal-fstab/ | 16:39 |
Przekliniak | <http://tinyurl.com/cafy7b5> (at linuxexpresso.wordpress.com) | 16:39 |
Spinacz_biurowy | Dobranoc. | 16:47 |
Cifer | idę według poleceń i mam taki błąd http://wklej.org/id/892371/ | 16:47 |
Cifer | Ktoś wie czemu po http://wklej.org/id/892377/ takiej komędzie mam taki problem dodam że utorzyłem katalog w tym miejscu przez sudo mkdir /media/Partycja | 16:53 |
Cifer | BlessJah pomożesz ? | 16:54 |
seroslaw90 | witam | 16:58 |
Cifer | siemka | 16:59 |
torrentow | bry | 17:06 |
seroslaw90 | cześć | 17:06 |
torrentow | kurde kodowanie :( | 17:07 |
torrentow | `utf | 17:07 |
seroslaw90 | Jestem świeżym urzytkownikiem mIRCa, czy znacie jakieś polskie kanały dla pasjonatów IT i nowych technologii które byście mi polecili ? | 17:07 |
mati75 | google.pl | 17:10 |
seroslaw90 | dzięki :) | 17:10 |
bastetmilo | seroslaw90: tutaj na kanale piszemy poprawnie, nie robimy błędów i nie stawiamy spacji przed znakiami zapytania. Pamiętaj o tym, a wszystkim nam będzie miło :) | 17:15 |
DaZ | dlaczego ?? | 17:32 |
DaZ | seroslaw90: ale jakiego znowu mirca >: | 17:32 |
DaZ | damn, rzeczywiście mirca | 17:33 |
seroslaw90 | Bastemillo zdaję sobie z tego sprawę. Nie zrobiłem tego specjalnie, szanuję polski język (tak, czytam komunikaty) i jestem tylko człowiekiem i mam prawo do błędu. | 17:38 |
Cifer | ktos wie jak rozszyfrowac dane w ubuntu ? | 17:48 |
Cifer | Spinacz_biurowy | 17:51 |
Cifer | uporałem się z zamontoawaniem w /media | 17:51 |
Spinacz_biurowy | Fajnie. | 17:52 |
Cifer | juz daje screan z tymi danymi. | 17:53 |
Cifer | http://postimage.org/image/utbgo61vn/ tak to wygląda | 17:53 |
Cifer | to szyfrowanie? czy coś innego? | 17:54 |
Spinacz_biurowy | http://bodhizazen.net/Tutorials/Ecryptfs/ | 17:54 |
Cifer | powiedz mi tylko jeszcze co mam z tym linkiem zrobic i spobie jakos poradze. | 17:55 |
Spinacz_biurowy | sudo ecryptfs-recover-private | 17:56 |
Cifer | nie odnaleziono polecenia | 17:57 |
Spinacz_biurowy | Program ecryptfs-recover-private nie jest obecnie zainstalowany. Możesz go zainstalować wpisując: | 17:58 |
Spinacz_biurowy | sudo apt-get install ecryptfs-utils | 17:58 |
Spinacz_biurowy | Ew.LiveCD | 17:58 |
Cifer | i to rozszyfruje mi te dane ? | 17:59 |
Cifer | te dane? sorki za spacje. | 17:59 |
Spinacz_biurowy | Proponuje przeczytać całość http://bodhizazen.net/Tutorials/Ecryptfs/ ... | 18:00 |
Cifer | ok, to się zabieram za to. | 18:00 |
Spinacz_biurowy | Przypuszczam, że tak, chociaż nie podoba mi się ten automat. Jest jeszcze metoda z mount.. | 18:01 |
Cifer | zainstalowalem, dałem twoje polecenie, podałem hasło i odzyskałem dane. | 18:04 |
Cifer | zapisało mi je w /tmp | 18:05 |
Cifer | teraz tylko je spobie poprzenosze i bedzie spoko. | 18:05 |
Cifer | to chyba zamyka mój problem | 18:05 |
Cifer | ale poradnik doczytam do końca | 18:05 |
Cifer | Spinacz_biurowy dzięki za pomoc :) | 18:08 |
Spinacz_biurowy | Cieszę się, że mogłem pomóc Szymonie. | 18:09 |
Spinacz_biurowy | EncryptFS nie jest bezpieczny. | 18:10 |
Spinacz_biurowy | Bezpieczne jest szyfrowanie całej partycji (dm-crypt) lub specjalnych kontenerów (TC). | 18:10 |
Spinacz_biurowy | Szczerze mówiąc lekko zaskakujące jest dla mnie to, że obecne jest jeszcze w instalatorze możliwość instalacji przez ecryptfs, gdy dm-crypt jest mniej kłopotliwy i jak obserwowałem to został wprowadzony gdzieś w instalatorze. | 18:15 |
Spinacz_biurowy | Cifer, jak długo używasz Ubuntu? | 18:15 |
Cifer | od sierpnia | 18:17 |
Cifer | szczerze wcześniej nie szyfrowałem danych | 18:17 |
Spinacz_biurowy | Co Cię skłoniło do tego używania Ubuntu i do szyfrowania danych? | 18:17 |
Spinacz_biurowy | http://pokazywarka.pl/kre2jc/ Tu jest o fajnym i bezpiecznym szyfrowaniu danych. Dotyczy się poprzedniej wersji Ubuntu. Wraz z Ubuntu 12.10 wprowadzono zmiany... | 18:19 |
Cifer | do ubuntu tak naprawdę niechęć do windowsa, łatwość obsługi gdy nie ma problemów. A gdy już jakieś są to można się czegoś nauczyć. A do szyfrowania to nie wiele, bo to był pierszy raz. Jak posprzatam na dysku ten burdel jaki mi się zrobił to może zaszyfruje obene partycję. | 18:20 |
Cifer | ja mam ciągle 12.04 czytałem że 12.10 nie jest zbyt fajny, ale nie używałem jeszcze... narazie mam dosyć reinstalaci. | 18:21 |
Cifer | z chęcią skorzystam :D | 18:21 |
Cifer | może już nie dzisiaj ale na pewno w następny weekend znajde czas na to. | 18:22 |
Spinacz_biurowy | Zagłębiałeś się w grep/sed/awk w konsoli?;) | 18:23 |
Cifer | jeszcze nie, narazie w konsoli sie niewiele poruszam. | 18:24 |
Cifer | a z czym to się je? | 18:25 |
Spinacz_biurowy | Bardzo przyjemna edycja danych tekstowych. Bardzo mi się podoba. Tak samo jak repo. | 18:26 |
Spinacz_biurowy | Ja mocno preferuje CLI nad repo. Tu się staram opisywać w miarę możliwości z wykorzystaniem GUI. | 18:26 |
Spinacz_biurowy | CLI nad GUI* | 18:26 |
Cifer | rozumiem, :] myślę że jak będę miał czas to się tego nauczę, pewnie ułatwia pracę z ubuntu i linuksami w ogóle. | 18:27 |
julek | w gui trzeba klikac, w cli sporo rzeczy mozna sobie zautomatyzowac | 18:28 |
Spinacz_biurowy | I dodać np.do autostartu http://anastrozol.wordpress.com/2012/11/22/automatyczne-laczenie-z-vpn/ . | 18:29 |
Cifer | są jakieś poradniki jak się zabrać od podstaw za konsole ? | 18:29 |
julek | najlepiej znalezc problem i poszukac rozwiazania, z czasem wszystko jest prostsze ;P | 18:30 |
Spinacz_biurowy | Tak, rozwiązanie julek jest najlepsze na poznawanie wszystkiego. | 18:30 |
Cifer | no tak, to kilka problemów mam już za sobą :D | 18:31 |
julek | np. jak hurtem przeskalowac/obrocic 100 zdjec w katalogu, az sie boje myslec ile by to trwalo w gimpie ;) | 18:31 |
garr | Cifer: przyjdzie z czasem | 18:31 |
garr | tak ot, po prostu się ciężko nauczyć | 18:31 |
garr | staraj się robić dużo rzeczy w konsoli, szukaj efektywnych rozwiązań w necie, z czasem samo Ci wejdzie w klawisze | 18:32 |
garr | aż nie będziesz wiedział co piszesz, a będzie działać | 18:32 |
Cifer | :D | 18:32 |
garr | naprawdę ;) | 18:32 |
garr | czasem tak mam | 18:32 |
Spinacz_biurowy | Bez tej wrednej myszki ;) | 18:32 |
garr | że nie zastanawiam się, co piszę, interesuje mnie efekt | 18:32 |
garr | reszta sama przychodzi | 18:33 |
Cifer | napewno zaczne wiecej siedzieć tu na ubuntu-pl, a myszki to z chęcią bym się pozbył :D | 18:33 |
Spinacz_biurowy | Nie pozbywaj się. Przydaje się do używania Firefoksa. | 18:34 |
garr | a tam na ubuntu | 18:34 |
Cifer | zastanawia mnie w jaki sposób przegląda się internet. | 18:34 |
garr | na ubuntu to sobie możesz wyklikać prawie wszystko | 18:34 |
Cifer | no wiłaśnie ... | 18:34 |
garr | links? | 18:34 |
garr | lynx? | 18:34 |
garr | są przeglądarki konsolowe | 18:34 |
Spinacz_biurowy | ...ale mało praktyczne | 18:34 |
garr | ja kiedyś filmy potrafiłem odtwarzać w konsoli | 18:34 |
Cifer | ja narazie tylko ubuntu | 18:34 |
Spinacz_biurowy | Cifer, wpisz $ telnet towel.blinkenlights.nl | 18:35 |
Spinacz_biurowy | Ja także Ubuntu, chociaż coraz bardziej zaczyna mnie wkurzać z swoimi „ułatwieniami”, zwłaszcza jeśli nie chce tego co słuszne (Unity), a np.Fluxbox. | 18:36 |
Cifer | :D | 18:36 |
Cifer | fajne | 18:36 |
Cifer | o SW :D | 18:37 |
Cifer | ile to trwa ? | 18:37 |
Spinacz_biurowy | A co? Zamierzasz zamiast grafiki oglądać? ;) | 18:40 |
Cifer | :D | 18:41 |
Cifer | oczywiście jestem fanem i 3d mnie irytuje | 18:41 |
Spinacz_biurowy | Wersja w przeglądarce: http://www.asciimation.co.nz/ | 18:42 |
Spinacz_biurowy | var LINES_PER_FRAME = 14; | 18:42 |
Cifer | to jakies polecenie? | 18:43 |
yield | wklep do konsolii przeglądarki | 18:45 |
Spinacz_biurowy | Nie...Zamierzam analizować, ale coś dziwne to....Notatka. | 18:45 |
Spinacz_biurowy | Jest 50262 linii w filmie, czyli ~3590 klatek, czyli... | 18:47 |
Cifer | mam jedno pytanie odnośnie ecryptfs jeżeli mogę, jak mam usunąć dane z /tmp jak już skopiuję sobie co potrzebuje ? | 18:48 |
Spinacz_biurowy | odmontuj | 18:49 |
Spinacz_biurowy | Hmm...Nie można b.szybko tego policzyć. | 18:49 |
Spinacz_biurowy | //read the first line of the current frame as it is a number containing how many times this frame should be displayed | 18:49 |
Spinacz_biurowy | Jedna ramka może być dłużej wyświetlana... | 18:49 |
* julek zaczyna kupowac plyty po okladkach, niedobrze :P | 18:52 | |
Cifer | jak mam to odmontować ? sudo umount /tmp/Nazwa_katalogu ? | 18:52 |
Spinacz_biurowy | Tak. | 18:53 |
Spinacz_biurowy | Odmontowanie możesz sprawdzić zdaje się przez df | 18:53 |
Cifer | df? | 18:53 |
Spinacz_biurowy | curl "http://www.asciimation.co.nz/" --compress | grep "film" | sed 's/\\n/\n/g' | grep -E "^[0-9]+$" | wc -l # liczba klatek... | 18:54 |
Spinacz_biurowy | Tak, df... | 18:54 |
Spinacz_biurowy | $df | 18:54 |
Cifer | no tak wyswietla wszystkie zamontowane wiec wiem co odmontwać. | 18:55 |
Spinacz_biurowy | Jak zniknie to znaczy też, że odmontowałeś ;) | 18:56 |
Cifer | dzięki, | 18:56 |
Cifer | dobra ja dzisiaj już spadam, mam jeszcze do skończenia rysunek. a to chwile mi zajmnie. | 18:57 |
Cifer | do zobaczenia. | 18:57 |
seroslaw90 | cześć | 18:57 |
Spinacz_biurowy | echo "$(curl "http://www.asciimation.co.nz/" --compress 2>/dev/null | grep "film" | sed 's/\\n/\n/g' | grep -E "^[0-9]+$" | xargs | sed 's/ /+/g' | bc -l)*14" | bc -l | 18:57 |
Spinacz_biurowy | 230692 | 18:57 |
Spinacz_biurowy | Czas filmu. Pa. Będziemy tęsknić! | 18:58 |
seroslaw90 | Spinacz | 18:58 |
Spinacz_biurowy | Hmm....Ta komenda chyba wcale nie zachęca do Linuksa. | 18:58 |
julek | :/ | 18:58 |
julek | teraz linux jest do dupy | 18:58 |
julek | jeszcze gnome2 dawalo rade | 18:59 |
Spinacz_biurowy | Fluxbox jest fajny jak dla mnie. | 18:59 |
julek | no ewentualnie jest mint z mate | 18:59 |
julek | sam fluxbox? hueh... | 18:59 |
julek | chyba wm to najmniejszy problem | 18:59 |
julek | chodzi mi o aplikacje | 19:00 |
julek | ja tez mam fluksa, usywam do tego starych programow na gtk2 | 19:00 |
Spinacz_biurowy | Terminal na całe okno, a obok Firefox, Pidgin ;) | 19:00 |
Voldenet | Spinacz_biurowy: co to robi? | 19:00 |
Spinacz_biurowy | Komenda...Każda klatka ma określoną w 1 swojej linijce ile razy ma być wyświetlona. Wyciąga to, sumuje, a następnie mnoży przez 14 jako czas wyświetlania wszystkich klatek. | 19:01 |
Voldenet | A już myślałem, że wyświetla film | 19:02 |
Voldenet | i zastanawiało mnie gdzie Ty tego sleepa schowałeś | 19:02 |
Spinacz_biurowy | Było pytanie ile trwa film... | 19:03 |
Spinacz_biurowy | curl "http://www.asciimation.co.nz/" --compress 2>/dev/null | grep "film" | sed 's/\\n/\n/g' | sed -r 's/^[0-9]+$/----------/' | more #Używaj spacji do przewijania | 19:05 |
Voldenet | bardzo użyteczne | 19:08 |
Voldenet | raczej sobie nie pooglądam tak | 19:08 |
Spinacz_biurowy | Była już podana wersja konsolowa z prawidłowymi przerwami itd. poprzez $ telnet towel.blinkenlights.nl | 19:09 |
Voldenet | ale telnetem nie leci lokalnie | 19:10 |
Voldenet | ja jestem wrogiem streamingu, bo jak mi neta zerwie to nie obejrzę do końca | 19:10 |
julek | mplayer -vo aa ... | 19:10 |
Voldenet | a to z kolei nie poleci po ssh | 19:10 |
julek | albo mplayer -vo caca | 19:10 |
Voldenet | chyba, że z 1 fpsem, a tego nie obejrzysz | 19:10 |
smk | mam problem odnosnie usb na ktorym wgralem linuksa poprzez unetbootina,lecz bios mi wogole nie wykrywa usb... czy ktos jest w stanie pomoc | 19:15 |
smk | ? | 19:15 |
Spinacz_biurowy | Hmm...Bootowałeś kiedykolwiek coś z USB? Być może BIOS nie wspiera bootowania z USB. | 19:17 |
gjm | `g plop | 19:17 |
Przekliniak | gjm: Plop - Home: <http://www.plop.at/> | 19:17 |
gjm | smk: ↑ | 19:17 |
smk | hmmm ale co konkretnie sciagnac z plopa?? | 19:19 |
smk | odrazu mowie ze mam zainstalowanego ubuntu 9.10 | 19:19 |
smk | jest niewspierany i jakiekolwiek metodyupdate nie dzialaja | 19:19 |
gjm | Może przeczytaj na czym to polega? | 19:19 |
gjm | Poza tym sprawdź czy twoja płyta obsługuje bootowanie z USB. | 19:20 |
Voldenet | smk: odpal sobie iso z dysku za pomocą gruba | 19:20 |
Voldenet | z dysku twardego, ofc | 19:20 |
gjm | GRUB2 ofc. | 19:20 |
smk | yyy jak ?? | 19:20 |
Voldenet | Umiesz angielski? | 19:20 |
gjm | `g grub2 loopback | 19:20 |
smk | srednio | 19:20 |
Przekliniak | gjm: grub2 loopback booting ubuntu server iso - Ask Ubuntu: <http://askubuntu.com/questions/128995/grub2-loopback-booting-ubuntu-server-iso> | 19:20 |
Voldenet | no to tamten link ogarniesz | 19:21 |
Voldenet | w sumie jeszcze jedna rzecz jest taka, żebyś nie miał obrazu płyty na tej partycji/dysku co ubuntu | 19:21 |
smk | no to lipa | 19:23 |
Voldenet | nie, czemu? | 19:31 |
Voldenet | Możesz pendrive'a użyć do tego spokojnie | 19:31 |
Voldenet | bo grub2 widzi go na pewno | 19:31 |
smk | no tak tylko to co widze na tej strone to maslo maslane | 19:43 |
smk | jesli chce bootowac z usb to co mam konkretnie sciagnac | 19:46 |
gjm | Omujborze. | 19:47 |
gjm | smk: http://blog.bpiotrowski.pl/916/plop-boot-manager-i-bootowanie-z-usb-na-starszym-pc/ | 19:47 |
Przekliniak | <http://tinyurl.com/d7fue68> (at blog.bpiotrowski.pl) | 19:47 |
gjm | Dzięki Ci, o Barthalionie. | 19:48 |
smk | no sciagnalem tego boot managera | 19:54 |
smk | gdziesn a necie pisze ze wystarczy wgrac pli plpbt.img a gdzie indziej ze *.bin | 19:54 |
smk | i co teraz?? | 19:54 |
gjm | To to samo. | 19:55 |
smk | w zipie mam folder z linuksem | 19:56 |
smk | i mam to poprostu wrzucic na pendrive ? | 19:56 |
gjm | Użyj dd. | 19:56 |
smk | a co z linuksem ? | 19:56 |
gjm | Masz _napisane_ | 19:56 |
BlessJah | jestem | 20:14 |
BlessJah | tak jakby jestem, zrywa mi co minute | 20:16 |
BlessJah | smk: zrob tak jak ci gjm dal w linku | 20:16 |
BlessJah | btw, podobno tu n00bow biją | 20:17 |
gjm | BlessJah: http://wklej.org/id/892658/txt/ | 20:17 |
smk | ale chodzi mi tylko o to czy wrzucic ten plik na tego samego pendriva na ktorym jest linuks | 20:18 |
gjm | BlessJah: Chcesz to się baw. | 20:18 |
BlessJah | smk++ za napuszonego operatora | 20:21 |
BlessJah | smk: z http://tinyurl.com/d7fue68 wykonaj komende do instalacji na dyskietce | 20:22 |
smk | ^^ albo ktos pomaga albo uczy polskiego proste | 20:23 |
gjm | Krzywe. | 20:23 |
smk | co do komendy to wykonuje ja ale | 20:23 |
smk | no such file or directory | 20:23 |
gjm | BlessJah: Powodzenia. | 20:23 |
smk | wypakowalem plik img na pulpit | 20:23 |
bastetmilo | smk: naucz się polskiego, będziemy pomagać chętniej. Proste? | 20:23 |
smk | gjm wyslij fotke na kwejka albo mistrzow czy gdzies i ciesz sie :) | 20:24 |
Aquila | ej bez kłótni | 20:25 |
BlessJah | bastetmilo: pytanie tylko kto bedzie pomagal chetniej | 20:26 |
gjm | 21:21 < BlessJah> smk++ za napuszonego operatora | 20:26 |
gjm | Hmm... gdzie by to podciągnąć. | 20:26 |
BlessJah | gjm: wykop mnie za obraze opa/w 13 | 20:27 |
BlessJah | co chwila mnie rozlacza :/ | 20:28 |
smk | Blessjah: mozemy jakos na prv pogadac ?? | 20:28 |
BlessJah | wole tutaj | 20:28 |
BlessJah | przed dd if=.. musisz zrobic 'cd Desktop' albo 'cd Pulpit' | 20:28 |
gjm | Ohyou.jpg | 20:29 |
smk | hmmm dalej to samo no such fie or directory | 20:30 |
smk | file* | 20:30 |
BlessJah | smk: w duzym skrocie: po if= podajesz sciezke do pliku, jesli podasz tylko nazwe pliku, to program zaklada ze plik jest w tym katalogu, w ktorym odpalane jest polecenie (domyslnie jest to /home/nazwauzytkownika) | 20:31 |
BlessJah | jesli zapisales na pulpicie, to plik znajduje sie w katalogu /home/nazwauzytkownika/Pulpit albo Desktop, zaleznie od spolszczenia | 20:31 |
BlessJah | nie pomyliles sie przepisujac ktores polecenie? | 20:32 |
BlessJah | jak wpiszesz kilka liter i wcisniesz <tab> to dopelni ci nazwe, jesli bedzie w stanie | 20:32 |
smk | hmmm mysle ze bedzie prosciej jak wkleje ten plik do home | 20:34 |
BlessJah | tak, mozesz go tam przekopiowac | 20:35 |
BlessJah | samo 'cd' bez parametrow przeniesie cie wlasnie do home (/home/nazwauzytkownika) | 20:36 |
smk | hmm teraz dd: opening `/dev/sdf': Permission denied | 20:36 |
DaZ | ojej gjm jak ty sie napinasz | 20:36 |
DaZ | eh | 20:36 |
DaZ | te uczucie kiedy ktoś nie ogarnia i chce używać dd | 20:36 |
gjm | No i trudno. | 20:37 |
gjm | Jak masz ochotę to mu tłumacz. | 20:37 |
BlessJah | gjm: nie robisz nikomu laski siedzac tu i tlumaczac cokolwiek | 20:37 |
BlessJah | nie masz ochoty, nie tlumacz | 20:37 |
DaZ | może poćwiczymy angielski? :v | 20:37 |
gjm | Jak lubisz robić laske to Twoja sprawa (; | 20:38 |
smk | daz: to jest takie samo uczucie gdy widzisz linuksa 1 raz w zyciu ;) | 20:38 |
gjm | 21:10 <smk> zapytam wprost bo nie chce mi sie prowadzic bezsensownej dyskusji na ten temat bo ty mozesz wymagac interpunkcji aja wymagam tresci i tyle | 20:38 |
gjm | ON WYMAGA | 20:38 |
gjm | A ja jstem taki na opak :/ | 20:39 |
DaZ | smk: no i spoko, tylko tak ci powiem, że jak trafisz w zły dysk to ci wysypie mbr i może sobie odzyskasz partycje, może nie :v | 20:39 |
smk | hmmm z komenda df sie juz zapoznalem :) | 20:39 |
BlessJah | DaZ: pod fdX nie ma dyskow, nagrywamy na dyskietke PLOPa | 20:40 |
BlessJah | gjm: wczoraj niczego nie wymagal, byl grzeczny, kulturalny i prosil o pomoc | 20:40 |
gjm | BlessJah: Jak już chcesz pomagać to czytaj że on chce to wrzucić na pendrive. | 20:40 |
gjm | BlessJah: Wkleiłem Ci rozmowę. | 20:40 |
DaZ | ale ale fdx!=sdf :c | 20:40 |
gjm | No jak się nie kuma podstaw to ja nic nie nie zrobię. | 20:41 |
BlessJah | rzeczywiscie | 20:41 |
BlessJah | smk: musi byc fd0 | 20:41 |
smk | pod sciazka sdf mam pendrive | 20:41 |
BlessJah | smk: to nie probojesz tego wgrac na dyskietke? | 20:41 |
DaZ | próbujesz. | 20:41 |
gjm | 21:40 <@gjm> BlessJah: Jak już chcesz pomagać to czytaj że on chce to wrzucić na pendrive. | 20:41 |
gjm | PENDRIVE | 20:41 |
DaZ | a nie pisał, że mu bios nie widzi penow? ;c | 20:42 |
DaZ | czy jakoś to grubem haksorujecie | 20:42 |
gjm | Nosz kurczak, a po co mu link do PLOP'a wysłałem? | 20:42 |
BlessJah | gjm: twoje komentarze ulatwiaja odbior tekstu w rownym stopniu co latarnie na srodku drogi w dotarciu do celu | 20:42 |
smk | najwyrazniej osoba ktora skladala mojego kompa nie wyposazyl w stacje dyskietek ^^ | 20:42 |
smk | wyposazyla* | 20:43 |
gjm | BlessJah: Twoje porównania są z tyłka. | 20:43 |
jacekowski | ehh | 20:43 |
jacekowski | twoj komputer sie z USB nie odpali | 20:43 |
gjm | No shit. | 20:43 |
jacekowski | jakby sie odpalal to w przypadku zlego pendrive bylby przynajmniej blad albo cos | 20:43 |
gjm | Może przeczytajcie backloga czy coś? | 20:44 |
BlessJah | jacekowski: przy bootowaniu ma 4 opcje z usb, usb-cdrom usb-hdd i cos jeszcze | 20:44 |
jacekowski | znam to | 20:44 |
jacekowski | to nie dziala | 20:44 |
gjm | BlessJah: W BIOSie AMI bodajże możesz se ustawiać co chcesz, nie działa. | 20:44 |
jacekowski | uzeralem sie ostatnio z tym instalujac cos na serwerze od HP | 20:44 |
gjm | Moge się co do tego mylić. | 20:44 |
smk | okresle problem tak mam kilka opcji usb(zip,cd-room,fdd,hdd) probowalem na kazdej , lecz nie bootuje | 20:45 |
BlessJah | smk: w takim razie niestety musisz zdobyc płytkę CD | 20:45 |
DaZ | smk: a w ogóle daje ci butować z usb? | 20:45 |
smk | hmm wczesniej normalnie bootowalo problem w tym ze juz dano bym sobie wypalil plytke tyle ze mam niesprawny cd-room ;/ | 20:46 |
jacekowski | to kup nowy cdrom | 20:46 |
Spinacz_biurowy | Hmm...Czy GRUB obecny na dysku (jeżeli ma) nie może posłużyć do ładowania systemu z USB? Wtedy tylko konfiguracja GRUBa już obecnego...Ja się tym nie interesowałem. Głośno myślę.... | 20:46 |
DaZ | cd rom. | 20:46 |
jacekowski | ten komputer to pewnie ma juz z 10 lat | 20:47 |
gjm | Spinacz_biurowy: BINGO, o tym też pisałem. | 20:47 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: tylko bios musi umiec USB dyski | 20:47 |
smk | nie nie ma 4 lata :) | 20:47 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: czy tam pendrive | 20:47 |
BlessJah | https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromLinux oO, a to sie postarali | 20:47 |
gjm | jacekowski: Albo ISO z dysku (GRUB2) | 20:47 |
Spinacz_biurowy | Jeszcze BIOS, skoro już mamy bootloader? | 20:47 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: bo grub uzywa przerwan biosu zeby sie dostac do dyskow | 20:47 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: tak | 20:47 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: bootloader jakos musi sie komunikowac ze sprzetem | 20:48 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: wiec albo musialby miec wszystkie sterowniki do wszystkiego (i byc rozmiarow samego kernela) | 20:48 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: dlatego BIOS kazdy zapewnia uniwersalny sposob na dostep do sprzetu podstawowe | 20:49 |
jacekowski | podstawowego* | 20:49 |
smk | a co do odpalenia iso za pomoca grub2 ? | 20:49 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: jest to bardzo wolne, ale dziala na kazdym jednym sprzecie | 20:49 |
gjm | 20:20 <+Przekliniak> gjm: grub2 loopback booting ubuntu server iso - Ask Ubuntu: | 20:49 |
gjm | <http://askubuntu.com/questions/128995/grub2-loopback-booting-ubuntu-server-iso> | 20:49 |
gjm | To ↑ | 20:50 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: bo kazdy bootloader na x86 musi sie zmiescic w 446 bajtach | 20:50 |
smk | czytalem to ale jest tam cala masa komend ktorych nie znam zbyt dobrze | 20:50 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: ten kod potem moze zaladowac dalsze czesci bootloadera (tak robi grub i ntldr) uzywajac przerwan BIOSu | 20:51 |
gjm | No to ja nic nie poradzę. | 20:51 |
jacekowski | Spinacz_biurowy: ale grub i ntldr nawet po zaladowaniu dalszych czesci uzywaja przerwan biosu, i dopiero kernel windowsa czy tam linuxa zaczyna uzywac sterownikow odpowiednich | 20:51 |
julek | jacekowski: dlaczego x86? na 64-bit jest wiecej? | 20:51 |
jacekowski | nie ma | 20:52 |
julek | ok | 20:52 |
jacekowski | kazdy 64bitowy system startuje jako 32bit | 20:52 |
jacekowski | tzn. 16bit | 20:52 |
Dreadlish | każdy z biosem ;) | 20:52 |
Dreadlish | uefi to inna bajka | 20:53 |
jacekowski | taka sama | 20:53 |
julek | wlasnie:P | 20:53 |
jacekowski | tylko przelaczany procesor w 32/64bity jest wczesniej | 20:53 |
jacekowski | ale startuje jako 16 | 20:53 |
julek | w ogole to uefi jest smieszne | 20:53 |
Dreadlish | nie taka sama, skoro nie chce mi bootować pendriva, który bootował pod biosem :< | 20:53 |
jacekowski | to dziwne uefi | 20:54 |
jacekowski | bo wiekszosc uefi ma emulacje biosu | 20:54 |
Dreadlish | to dziwne, że moje nie ma :< | 20:54 |
jacekowski | http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_interrupt_call | 20:56 |
jacekowski | w ten sposob kazdy 16bitowy program odpalony w trybie rzeczywistym moze sie dostac do sprzetu | 20:57 |
jacekowski | bez zadnej wiedzy czy to SCSI/ATA/SATA/FC/iSCSI | 20:58 |
smk | niestety po kolejnej nie udanej probie zostalo wypalenie cd z linuksem :) Dziekuje wszystkim za pomoc i za poswiecony czas a zwlaszcza panu operatorowi ;) | 21:09 |
gjm | Znaczy komu? | 21:10 |
BlessJah | mi | 21:12 |
Dreadlish | znaczy gjmowi | 21:13 |
buharin | kto tu sie zna na javie | 22:14 |
buharin | ? | 22:14 |
BlessJah | buharin: jeśli oferujesz pracę, to ja wymiatam w javie | 22:19 |
buharin | BlessJah, szukam pomocy :D | 22:21 |
BlessJah | mam wrażenie, że już o to pytałeś | 22:21 |
BlessJah | i to pewnie nie raz | 22:21 |
buharin | nom :D | 22:21 |
Spinacz_biurowy | ping | 23:03 |
Spinacz_biurowy | Wydaje mi się, że kiedyś to miałem....Chce w Pidginie przy każdej wiadomości mieć czas jej wysłania/odebrania. | 23:05 |
Spinacz_biurowy | Wtyczka „Format daty wiadomości” nie pomaga. | 23:05 |
Spinacz_biurowy | ping | 23:06 |
Spinacz_biurowy | Yeah! Przejrzałem ustawienia, przejrzałem wtyczki, a to kwestia tylko w oknie rozmowy Opcje->Wyświetlanie dat. | 23:07 |
Generated by irclog2html.py 2.7 by Marius Gedminas - find it at mg.pov.lt!